1 Nisan 2013 Pazartesi

Minnak Karniyarik


Amerika'da soyle orta boy tam karniyariklik diyebileceginiz bir patlican bulmak iskence resmen. Patlicanlar cogunlukla bir tanesi 2-3 kislik bir aileye yetebilecek buyuklukte malesef. Bulduklariniz ya buyuk yada benim buldugum gibi minnak minnak, yada ince uzun oluyor. Oyle tatlarida Turkiye'min patlicanlari gibi cokda leziz degil malesef.
 
Neyse bende sirf arsivimde bir karniyarik tarifim olsun diye bizim minnak patlicanlarla karniyarik yaptim. Ola ki benim gibi evlenene kadar yemegin "y"sini bilmeyenler olurda karniyarik tarifine ihtiyac duyarlarsa diye :)))
 
Her yigidin bir yogurt yiyisi oldugu gibi her insaninda kendine ozel bir el lezzeti, bir yemek yapma bicimi vardir. Belki bircok karniyarikla ayni yada bircoguyla farkli bir karniyarik benimkisi. Ben tarifimi evliligimin ilk yilinda annecigimden aldigim ve onun yemekerine bayildigim icin hic internetten alma ihtiyaci hissetmedim. Bu nedenle anne tarifi bu karniyarigi sizlerle paylasmak istiyorum...
 
Malzemeler
  • 3-4 adet orta boy yada benim kullandigim gibi minnak patlican
  • Yarim kg kiyma
  • 2-3 adet kucuk domates
  • 3-4 adet yesil biber (Amerika'daki arkadaslar ben jalapenos kullandim)
  • 1 orta boy sogan
  • Maydanoz
  • Siviyag 
  • Karabiber, pulbiber, tuz
 
Yapilisi
 
Oncelikle patlicanlari alaca soyup, bir tarafindan bicakla yararak 20-30 dk tuzlu suda bekletin. Patlicanlarin saplarini kesmez sadece yapraklarini alirsaniz daha guzel bir goruntu elde edersiniz. Ben kesmek zorunda kaldim cunku patlicanlarimin sap kisimlari hafif bozulmaya baslamisti. Sonra iyice kurulayarak hertarafini kizartin. Ic malzemesini hazirlamak icin bir tavaya siviyag koyun. Kup kup dogradiginiz soganlari ve yesil biberleri tavaya koyup biber ve sogan iyice olene kadar birlikte kavurun. Sonra kiymanizi ekleyip biraz daha kavurun ve icine kup kup dogradiginiz domatesleri ilave edin. Domateslerde olunce baharatlarini, tuzunu ve maydanozunu da ekleyip bir iki cevirdikten sonra altini kapatin. Kizarttiginiz patlicanlari tepsiye dizip kestiginiz yerden icini hafifce acin ve hazirladiginiz kiymali ic harcini patlicanlara doldurun. Ne kadar bol koyarsaniz karniyariginiz o kadar leziz olur. Butun patlicanlari bu sekilde doldurduktan sonra uzerine guzel gorunum icin bir domates dilimi ve bir biber dilimi koyun. Salcayi suda biraz erittikten sonra tepsiye dokup, firinlayin. Su miktari karniyariklarinizla ayni seviyede kalsin uzerine cikmasin. 20-25 dk pisirdikten sonra karniyariginiz servise hazir.
 
Karniyariginizi pilav, corba ve guzel bir cacikla yada tursuyla ikram edebilirsiniz.
 
Afiyet olsun...


3 yorum:

  1. Mmm goruntu muhtesem, ellerıne saglık ablacım:) karnıyarıgı eşim cook sever, ama dedıgınız gıbı, amerıkada istediin patlicanı bulmak cok zor bizde elimiZdekilerle idare edioz:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sagol Yusra cim. Sendende guzel tarifler bekliyorum. Mail atabilirsin :)))

      Sil
  2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil