5 Nisan 2013 Cuma

LAVAS EKMEKLI PIZZA

 
Blogumu yeni actigimdan yada  yakinda Allah nasip ederse ikinci bebegimize de kavusacagimizdan ve uzun sure sanirim ortalarda gorunemeyecek olma ihtimaline de binaen olsa gerek surekli birseyler yayinlayasim var bu aralar. Ayrica itiraf edeyim bu blog isi epeyce zevkliymis aslinda. Sanirim ben 2011 yilinda blogu acipda yazmaya cesaret edemedigim ve kaybettigim gunlerin acisini da cikariyorum boylece...
 
Hani aniden cat kapi misafiriniz gelirde ne yapacaginizi bilemezsiniz ya yada caniniz degisik seyler ister ama pratik birseyler olsun dersiniz. Ozelliklede kahvaltiya gelecek misafirleriniz icin degisik seyler ararsiniz iste vermek istedigim tarif tamda sizlere gore. Bu tarifi biricik ablam vermisti. Kendisi cok beceriklidir masallah!!..
Bu tarif hem lezzetli hemde cok ama cok pratik. Umarim sizlerde begenirsiniz.
 
Denemek isteyenlere kolay gelsin...
 
Malzemeler
  • 3 adet lavas ekmegi (Istediginiz boy kullanabilirsiniz. Gurbetci arkadaslarim benim gibi arap marketinden aldigimiz lavaslardan kullanabilirler)
  • 1 adet domates
  • Yesil biber
  • Mantar
  • Siyah zeytin
  • Sucuk
  • Rendelenmis kasar peynir
  • Tuz, kekik
Yapilisi
 
Resimde gordugunuz gibi ben uc adet kucuk boy lavas kullandim. Siz biraz daha ince isterseniz iki adet lavas da kullanabilirsiniz. Lavas ekmeklerinden birinin uzerine rendelenmis kasar peyniri koyun.


Sonra uzerine ikinci lavasi da koyup onun uzerine de kasar koyun. Kasarlar sayesinde lavaslariniz birbirine yapisacaktir. Sonra uzerine ucuncu lavasida koyun.


Ucuncu lavasin uzerine bir domatesin kabuklarini soyup rendeleyin. Rendelenmis domates pizzanizin yumusak olmasini saglayacaktir. Sonra uzerine istediginiz pizza malzemelerini sirasiyla yerlestirin ve biraz tuz atin. Ben yesil biber, sucuk, mantar, zeytin koydum. Siz malzeme ekleyip cikarabilirsiniz de. Yesil zeytin, misir vs de koyabilirsiniz. Domates haricindeki diger malzemelere miktar yazmadim. Siz lavasinizin buyuklugune gore kullanabilirsiniz. Ayrica pizzanizin lezzetini arttirmak icin uzerine minik minik tereyagi parcalari da koyabilirsiniz.


 Ucuncu lavasin uzerine malzemeleri yerlestirdikten sonra firinda uzerindeki malzemeler pisinceye kadar pisirin. Pistikten sonra uzerine bolca rendelenmis kasar koyup kasarlar eriyene kadar biraz daha firinda bekletin. Ve iste pratik ve lezzetli pizzaniz servise hazir.


Benim gibi kekik seviyorsaniz kasarlarin uzerine birazda kekik serpebilirsiniz.


 Ozellikle gurbetci arkadaslarim icin kucuk bir pratik bilgi daha vermek istiyorum. Bir tane lavas ekmeginin icine kasar yada sucuk yada sevdiginiz tost malzemelerini kouyup tost yapabilirsiniz. Cok lezzetli oluyor. Ozellikle de ekmek bulamadigimiz zamanlarda buzluga atilmis bir lavas ister pizza isterse tost olarak yardimimiza kosacaktir.
 
Simdiden afiyet olsun...


Yine bir misafir masamdan goruntu vermek ve kendi yaptigim kirmizi pecetelik ve bardak altliklarini gostermek istedim.
 

Kelebekli pecetelikleri benim gibi gurbetci arkadasim Mukaddes'te gorup cok begenmistim ve o da bana kelebek modellerini aldigi internet sitesinin adresini ve yapim seklini anlatti. Ve iste sonuc. Fikir icin arkadasim Mukaddes'e cok tesekkurler. Bende ayni kelebek kalibini biraz daha buyuterek birde bardak altliklari yaptim. Peceteklikleri de bardak altliklarini da keceden yaptim. Sizde yapmak izterseniz asagidaki kalibi kullanabilir yada yazili adrese girip bakabilirsiniz.

5 yorum:

  1. harika bir tarif denemem lazım ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle denemenizi tavsiye ederim ozellikle pratiklik acisindan. Cok tesekkurler, afiyet olsun simdiden...

      Sil
  2. Ooo miss gibi gorunuo ellerıne saglık hele masa 10 numara cok şık

    YanıtlaSil
  3. Ooo miss gibi gorunuo ellerıne saglık hele masa 10 numara cok şık

    YanıtlaSil