7 Aralık 2013 Cumartesi

Cicek Pogaca


Misafirlerinizin hem gozune, hemde midesine hitap edeceginiz yine harika bir tarifle karsinizdayim. Umarim denediginiz zaman sizlerde cok begenirsiniz!!
 
Malzemeler
  • 3 su bardagi un
  • 2 corba kasigi yogurt
  • 1 cay bardagi sut
  • 1,5 tatli kasigi kuru maya
  • 1 cay bardagi sivi yag
  • 1 yumurta aki (sarisini uzeri icin kullanacagiz)
  • 1 tatli kasigi tuz
Ic Malzemeleri
  • 3 adet haslanmis patates
  • 1 adet haslanmis havuc
  • 200 gr kiyma
  • 1 adet orta boy kuru sogan
  • Siviyag
  • Karabiber, tuz, kimyon, pulbiber
Yapilisi
Hamuru yogurup mayalanmaya birakin. Ben ekmek yapma makinesine yogurtuyorum. Sonra kendim mayalandiriyorum. Sizde oyle yapabilirsiniz. Hamur mayalanirken ic harci hazirlayin. Tavaya siviyagi alip kuru sogan ile kiymayi kavurun ocagi kapatin. Haslanmis patatesleri ezerek, hasladigimiz havucuda kucuk kucuk kup seklinde dograyarak kavurdugunuz kiymaya ekleyin. Baharatlarini ve tuzunu ekleyip karistirin. Mayalanan hamuru merdane yardimiyla uzunlamasina acin.
 

Daha sonra bolca tum ic harci hamura uzunlamasina koyun.
 
Rulo seklinde sarin.
 
Sardiktan sonra yaglanmis tepsiye yuvarlak simit seklinde koyun ve yumurta sarisini uzerine surun. Yumurta sarisini surdukten sonra yarim olarak cicek seklinde kesin.
Uzerine susam yada corek otu serpin ve uzeri kizarincaya kadar firinda pisirin.
 
 
Afiyet olsun!!
 
Bazi Tavsiyeler
  • Ic harcini ne kadar bol koyarsaniz cicek pogacaniz o kadar lezzetli olur.
  • Ayni hamuru farkli ic kullanarak da yapabilirsiniz. Ben sadece kiymali ve  sadece peynirli-maydanozlu yapmistim. Onlarda cok lezzetli oluyor.
  • Eger sadece peynirli-maydanozlu yapacaksaniz kenarlarini kesmeyin cunku peynirler disari tasar. Pistikten sonra dilimleyebilirsiniz.


 
 

2 yorum:

  1. Beklediğim tarif gelmiş.Eline sağlık Güler Abla.Yedik çok güzeldi şimdi de deneyelim bakalım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cok sagol Yasemin'cim!! Bekleyenleri daha fazla bekletmeyeyim dedim :))) Kolay gelsin simdiden...

      Sil