20 Mart 2013 Çarşamba

Yaprak Manti (Hinkal)


Ilk hangi tarifi yazacagimi bende en az sizin kadar merak ediyordum dogrusu. Aslinda paylasmak istedigim o kadar cok tarif vari ki ancak ben genelde olcu kullanmadigim icin bir turlu yazamiyorum. Sizlere daha faydali olabilmek adina bildigim tarifleri artik olcerek yapiyorum ve buda zaman aliyor haliyle.
Ilk tarifim annecigimin biricik elleriyle yaptigi ve bizimde bayilarak yedigimiz dogu yoresinde hinkal diye bilinen yaprak manti. Cok pratik ve lezzetli bu tarifi hic uzatmadan vermek istiyorum.

Denemek isteyenler garanti verebilirim ki hic pisman olmayacaksiniz...

Malzemeler

Hamur Icin       
  • 3 su bardagi un
  • 1 tatli kasigi kadar tuz (tepelemeden)
  • 1.5 su bardagi su

Uzeri Icin     
  • 1 kase yogurt
  • 3, 4 dis sarmisak
  • tereyagi
  • 1 kucuk boy sogan

Yapilisi

Oncelikle hamurumuzu guzelce yoguralim. Daha sonra hamuru iki parcaya ayiralim ve her parcayi normal etli mantida oldugu gibi oklava yardimiyla acalim.

 
 
Actigimiz hamuru resimdeki gibi karelere ayirdiktan sonra yapismasin diye unlayarak bir tepsiye alalim. Hamurlari pisirmeden once tereyagini bir tavada eritin ve icine kup kup dogradiginiz soganlari koyarak guzelce kavurun. Kisik ateste hamurlar pisene kadar soganlari kavurabilirsiniz. Daha sonra ayni etli manti haslar gibi kaynayan tuzlu suya yavas yavas kestigimiz hamurlarimizi  dokelim ve bir taraftan hamurlar yapismasin diye karistiralim. Pisen hamurlarimizi suzerek servis edecegimiz kaplara yada benim gibi tek bir kaba alalim.



Suana kadar ben misafirlerim icin denemedigimden esimle ortak yiyebilecegimiz tek kaba aliyorum. Hazir olan hamurumuzun uzerine sarimsakli yogurdumuzu dokelim ve onun uzerine de tereyagli soganlarimizi gezdirerek sicak sicak servis edelim. Verdigim olcuden dort kisilik yaprak manti oluyor. Hemen belirteyim ki biz bunu ana yemek olarak yiyoruz ve yanina herhangi birsey yapmiyorum.

Yapmak isteyenlere simdiden kolay gelsin ve afiyet olsun...


6 yorum:

  1. Canim bilogun hayrli olsun..ilk Ben yaziyim dedim:)

    YanıtlaSil
  2. Bu arada Sureyya ben..

    YanıtlaSil
  3. Abla, malzemelerde, 3 su bardagı un demek istedın demı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayy evet canim oyle demek istedim Hemen duzelteyim. Sagol uyarin icin...

      Sil
  4. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil