31 Mart 2013 Pazar

Corn & Black Beans Salad (Misir ve Siyah Fasulye Salatasi)


 
Amerika'ya geldigimden beri gerek Amerika mutfagindan gerekse Meksika mutfagindan bircok lezzet tattim. Iclerinden bu nasil bir tat diye tuhafima giderek yedigimde oldu cok begenerek yedigimde. Bugun sizlere Amerika mutfagina ait cok begendigim ve misafirlerime yaptigimda onlardan tam not aldigim harika ve cok pratik bir salata tarifi vermek istiyorum. Bu salatayi gecen yil esimin okulundan bir ogretmen arkadasi ile birlikte yapip yemis ve cok keyifli birgun gecirmistik. Tarifte sadece bir iki ufak degisiklik yaptim. Sizde benim gibi degisiklik sevenlerdenseniz ve herzaman misafire farkli lezzetler sunmaktan hoslananlardansaniz iste bu tarif tam sizlere gore.
 
Denemek isteryenlere simdiden kolay gelsin...
 
Malzemeler
  • 1 buyuk kutu konserve siyah fasulye
  • 1 kutu konserve misir
  • 2-3 adet domates
  • 4-5 adet yesil sogan yada 1 adet orta boy kuru sogan
  • 2-3 adet yesil biber (Amerika'daki arkadaslar benim gibi jalapenos biber kullanabilirler)
  • 2-3 adet avakado
  • 1 demet kisnis (Dogu taraflarinda asotu olarak bilinir. Amerika'da da cilantro diye gecer)
  • Yarim limon
  • Siviyag
  • Kimyon, tuz
Yapilisi
 
Konserve siyah fasulye ve misiri yikayip suzun ve salata yapacaginiz kaba alin. Sonra kup kup dogradiginiz avakado ve domatesleride uzerine ekleyin. Domates olarak isterseniz minik cherry domates kullanabilirsiniz. Zaten orjinali cherry domates yada grape domatesle yapiliyor. Ama ben buyuk domates kullanip onlari dogramayi tercih ettim. Sirasiyla dogradiginiz sogan, yesil biber ve bir demet (bolca) kisnis yani asotunu da salataya ekleyip tuz, kimyon , siviyag ve siktiginiz yarim limon suyunuda ekleyerek guzelce karistirin. Iste salataniz servise hazir.
 
Afiyet olsun...
 


Yine gecen haftaki misafir davetimden bir iki masa resmi eklemek istedim...


 

2 yorum:

  1. Ellerine saglik abla gercekten degisik bir tarif, persembe gunu amerikali misafirim geliio, onlar icin denicem bunu umarim onlarda severler:) bu arada kisnisi nerde bulabilirim?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle dene derim. Cok severler bence onlarin tarifi nede olsa. Kisnis burada cilantro diye geciyor. Her markette var. Walmart, fiesta, Target. Maydanoza benziyor ama kokusu farkli. Simdiden kolay gelsin. Cok sagol ben takip edip guzel yorumlar biraktigin icin...

      Sil