27 Mart 2013 Çarşamba

KISIR


Sizlere cok ama cok lezzetli bu kisir tarifini vermek icin sabirsizlaniyordum. Ancak olculu yapmam gerektiginden biraz uzamisti. Dun agirladigim Amerika'li misafirlerimin bahanesiyle bu lezzetli kisiri hazirladim. Gurbette kisirlarimin icine kuru nane ve bazi baharatlar katmam nedeniyle bayagi populer olmustum. Ozellikle Amerika'lilarin ovgusuyle surekli karsilasiyordum. Benim kisirlarimda guzeldi ancak bu tarifi ogrendikten sonra asil favorim bu kisir oldu acikcasi. Tam benim damak zevkime goreydi. Eminim denedikten sonra sizde cok seveceksiniz. Bu tarifi benim gibi gurbetci olan arkadasim Kuaybe'den almistim. O da baska gurbetci arkadas Sueda abladan. Bu muthis lezzetle tanistirdiklari icin ikisine de ayri ayri cok tesekkur ediyorum. Ben bir iki ufak degisiklik yaparak yayinliyorum bu lezzetli kisir tarifini.
Simdiden kolay gelsin herkese...
 
Malzemeler
  • 2 su bardagi kisirlik bulgur
  • 1.5 su bardagi su
  • 1 yemek kasigi domates salcasi
  • 1 yemek kasigi biber salcasi (yoksa 2 yemek kasigi domates salcasi da kullanabilirsiniz)
  • 1 adet kuru sogan
  • Orta boy 2-3 adet domates
  • Maydanoz
  • Yesil Sogan
  • 1 adet limon
  • Siviyag
  • Tuz, kimyon, kuru nane
  •  
Yapilisi
Bir tavada kup kup dogradiginiz soganlari iyice kavurun. Pembelesince biber ve domates salcasini ekleyin. Biraz kavurduktan sonra uzerine 1.5 su bardagi suyu dokun. Bu asamada suun icine bolca kimyon ve birazda tuz ekleyin. Su kaynayinca ocagi kapatip suyun icine 2 su bardagi bulguru dokup karistirin ve agzini kapatip demlenmeye birakin.

 

Demlendikten sonra bulguru bir kaba alin uzerine siviyag, bolca kuru nane ve bir adet limon suyunu ekleyip elinizle guzelce yogurun. Uzerine kup kup dogranmis domates, bolca dogradiginiz maydanoz ve yesil soganlari ekleyip guzelce karistirin. Kisiriniz servise hazir.
 
Dilerseniz nar eksisi ekleyebilirsiniz.
 
Afiyet olsun...


Dunku misafirlerime hazirladigim masamdan da fotograf eklemek istedim. Masalarin bos hallerinin fotograflarini daha cok seviyorum. Boylece insanlara masa duzeni, uyum, konsept vs acisindan guzel fikirler verilebilir diye dusunuyorum...


1 yorum:

  1. Amerika'da kisirilik bulgurun adi nedir acaba? tesekkurler

    YanıtlaSil