24 Nisan 2013 Çarşamba

AYVALIK TOSTU


Meshur Ayvalik tostunu bilmeyen var midir bilmiyorum. Bu muthis lezzetle Turkiye'de calisirken tanismistim. Bu tostu yapan kucuk bir dukkan vardi. O kadar kucuktu ki iceriye sadece iki masa sigdirabilmislerdi. Bizim her oglen bir saat yemek aramiz vardi ve arkadaslarla bazen bu meshur dukkana gider ve oglen yemegi yerine bu muthis Ayvalik tostundan yerdik. Dukkanin kucuk olmasi tostun gozmuzun onunde hazirlanmasina olanak sagladigindan tum asamalarini gorme imkanim olmustu. Helede benim gibi yemek meraklisi biri icin :))) Daha sonrada evde esim icin denemistim onunda begenisini kazandiktan sonra bu meshur tost hayatimiza girmisti iste. Sonra bu kucuk dukkan kapandi malesef. Sonrada ben Amerika'ya geldim ve burada en buyuk sikintimiz ekmek oldugundan tostu mostu unuttum. Ta ki ekmegi kendim yapana kadar. Artik tostumu istedigim zaman yapabiliyorum. Ekmek tarifime buradan ulasabilirsiniz. Turkiye'deki ekmeklerle daha guzel ve orjinal oluyor ama elimizde olanla yetinecegiz artik n'palim. Hemen belitmeliyim ki cok lezzetli olmasina karsin yemesi de bir o kadar zor bir tosttur. Neyse  gelelim tarifimize...
 
Malzemeler
  • Ekmek
  • Kasar Peyniri
  • Sucuk
  • Amerikan Salatasi
  • Tursu
  • Domates (Istege bagli)

Yapilisi
Oncelikle ekmeginizi ortadan ikiye ayirin. Icine once bolca kasar sonrada sucuk koyun. Dilerseniz salam ve sosiste ilave edebilirsiniz. Benim evde sadece sucugum oldugundan onu kullandim.
 

Daha sonra ekmegi kapatip onceden isittiginiz tost makinesine koyun. Tostunuz hazirlanirken diger  taraftan amerikan salatanizi hazirlamaya baslayin. Salataniz icin haslanip kucuk kupler seklinde dogranmis bezelye, havuc, patates, misiri (konservede kullanabilirsiniz) bir tabaga koyup uzerine biraz yogurt ve mayonez koyup cok az tuz ekledikten sonra karistrin.


Tostunuz pistikten sonra icine bolca amerikan salatasi ve ince ince dilimlediginiz salatalik tursusu koyun. Dilerseniz ince dilimlenmis domatesde koyabilirsiniz. Ben icine koymadim ama yanina ilaveten yedim.


Tostunuz servise hazir. Afiyet olsun...


 Bazi Tavsiyeler
  • Ekmek olarak Turkiye'deki arkadaslara koy ekmegi, Trabzon ekmegi yada onlar gibi buyuk ekmek dilimleri kullanmalarini oneririm. Iki dilim zaten yetiyor. Gurbetci arkadaslarim icinde ben evde yaptigim ekmegi kullandim siz tost ekmegi yada diger ekmekleri de deneyebilirsiniz. Ancak tost ekmekleri hafif tatlimsi oldugundan ben pek tercih etmiyorum.
  • Domatesleri cig koyabileceginiz gibi tost asamasinda da ekmegin icine koyup pisirebilirsiniz.
  • Ketcap seviyorsaniz ketcapla da servis edebilirsiniz.
  • Yukarida da belirttigim gibi benim gibi sadece sucuk kullanabilirsiniz yada ilaveten sosis ve salamda yine tost asamasinda koyabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder