12 Nisan 2013 Cuma

PATATES SALATASI VE KUSLU SOFRAM


Patates salatasini sevmeyen yoktur sanirim. Ama benim patates salatamin bir farki var ki o da yiyenlerin hem ilgisini celbediyor hemde sevmeyenlere bile brokoliyi sevdiriyor. Evet ben patates salatama cig brokoli koyuyorum, hatta gunluk salatalarima bile cig brokoli koyuyorum. Tavsiye ederim hem saglikli, hem lezzetli oluyor. Ayrica salatamin yine bana ozel bir yani da asagida ayrica aciklayacagim gibi patates ve sebze kisimlarini ayri ayri islemden gecirip sonra birbiriyle karistirmam. Patates salatamin tarifini Mutfak Dili blogunun sahibi benim gurbetci arkadasim Samire ablam kendi blogunda yayinlamisti gecen sene. O tarife de http://mutfakdili.blogspot.com/2012/01/patates-salatasi.html adresini tiklayarak ulasabilirsiniz.
 
Bugunun ayrica benim icin oyle ozel anlami var ki anlatamam. Minik prensesim "Zeliha"miz katildi bugun aramiza. Hamdolsun Rabbime ikinci kez teyzeligi tattirdi bana. Rabbim herkese o duygulari yasatsin ins.
 
Gelelim patates salatamizin tarifine. Olcu vermek istemiyorum bende. Herkes kendi ayarlar sanirim olcusunu.
 
Simdiden kolay gelsin herkese...
 
Malzemeler
  • Patates
  • Havuc
  • Brokoli
  • Misir konservesi
  • Yesil sogan
  • Limon
  • Siviyag
  • Kuru nane
  • Tuz
Malzemeleri istediginiz gibi degistirip ekleme ve cikarma yapabilirsiniz. Ben cogu zaman kirmizi lahana, marulda koyuyorum evde ne varsa yani. Bu salatami evde olan bu malzemelerle yaptim.
 
Yapilisi
Patatesleri haslayin, kabuklarini soyun ve kup kup dograyin. Soguduktan sonra uzerine bolca kuru nane, tuz, sivi yag ve limon ekleyin ve guzelce karistirin. Ayri bir kabta rendelediginiz havucu, cok kucuk olmayacak sekilde dogradiginiz brokolileri (saplarinin cok sert olmayan kisimlarinida dogruyorum ben), yesil sogani (benim evde yesil soganim yoktu kuru sogan kullandim) ve diger dogramak istediginiz malzemeleri dograyip uzerine yine ayrica bir salata yapar gibi tuzunu, limon ve yagini ekleyip onuda guzelce karistirin. Daha onra hazirladiginiz patatesli salata ile sebzelerle elde ettiginiz salatayi birbiriyle guzelce karistirin. Iste salataniz servise hazir.
 
Afiyet olsun...



Gecen gun esimin bir Amerika'li velisi beni arayarak ertesi gun sabah musaitsem bana ugramak istedigini soyledi. Bende hemen kahvaltiya gel dedim. Cok sasirmis bir o kadar da cok mutlu olmustum. Cunku bizim icin cok normal olan bu durum Amerika'lilar icin hicde normal degil. Onlar herzaman planli yasarlar cunku. Bir yil icinde neler yapacaklari, nerelere gidecekleri bellidir. Bizler gibi cat kapi olaylari yok. Onlari davet etmek istediginizde bile en az 2-3 hafta onceden randevu almalisiniz. Onlarda takvimlerine bakip musait iseler gelirler. Ama bu velimiz beni cok sasirtmisti. Demek ki biraz da olsa Turk kulturunu asilayabilmisiz. Inanin o gun benden mutlusu yoktu. Ve iste onun icin hazirladigim kahvalti sofram...


5 yorum:

  1. Ellerıne saglık abla hersey cok guzel gorunuo, en yakın zmnda bunuda denıcem, gecen mısafırlerıme, sıyah fasulye salatası yaptım cok begendıler onun ıcın ayrıca tesekkur ederım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sagol canim guzel gorusun icin. Misafirlerinin begenmesine ve beni surekli takip etmene cok sevindim. Kesinlikle dene derim. Bunuda seveceklerinden eminim. Gorusmek uzere...

      Sil
  2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  3. Canım kardeşim ...Çok takip edemiyorum seni ...Ablasının Canı ..Mutluluğumuzu daim paylaşıyor;beni duygulandırıyorsun ...

    YanıtlaSil
  4. Sofran tam Gül ün bahçesi olmuş ;))

    YanıtlaSil