22 Nisan 2013 Pazartesi

BEZE



Bekarken bizim evde mutfak kismi genelde ablama aitti. Ozelliklede pasta, corek, borek vs hepsinde cok uzmandi. Ben  ise mutfagin "m"siyle ilgilenmeyi birakin dogru duzgun bulasik yikadigimi bile hatirlamam. Evin erkegi gibiydim anlayacaginiz. Evin catisina kopuk doseme, babayla birlikte kaynak yapma, su ve kalorifer tesisatlarina gitme, vs vs mutfak haric herseyle ilgilenirdim. Hatta annem benim icin endiselenir "bu nasil ev kadini olacak, bunu alan ne yapsin" derdi...
 
Tabi evlenene kadar. Evlendikten sonra is basa dusunce Rabbim'im izniyle birseyler yapmaya baslamistim. Benim icin uzulen annem sevincinden ne yapacagini bilemiyordu. Hatta benden yemek tarifi bile istiyordu.
 
Neyse cok uzattim galiba ne soyleyecekken nerelere geldim. Simdi verecegim bezeyide ilk defa ablam yapinca gormustum bezenin evde yapilabilecegini. Garibim lisede hevesle hangi tarifi ogrenirse formasini cikardigi gibi dogru mutfaga kosar yeni ogrendigi tarifini uygulardi. Tabi denekleri de bizlerdik. Ama ablam diye soylemiyorum hepsini de muthesem yapardi.
 
Simdi gelelim bezemizin tarifine ve puf noktalarina...
 
Malzemeler
  • 2 yumurtanin beyazi
  • 2 kucuk boy cay bardagi seker
  • 3-4 damla limon (bezenizin beyazligini arttirmak icin, dilerseniz kullanmayabilirsiniz)
Yapilisi
Tum malzemeleri bir kaba alip mikserde en az 10-15 dakika cirpin. Isin puf noktasi cirpmadan geciyor. Ne kadar cok cirparsaniz o kadar bezeleriniz guzel olur. Cirptikca katilasacak malzemeniz.

 
 
Cirpma isleminden sonra ister kasik yardimiyla ister krema sikma torbasiyla sekil vererek yaglanmis tepsiye yada yagli kagit serilmis tepsiye orta buyuklukte dokun.
 
 
Firinda dusuk ayarda (200-225 F'da) en az 45 dk-1 saat pisirin.
 
Bazi Tavsiyeler
  • Bezeleri cok buyuk yaparsaniz pisirme suresi artar. Eger az pisirirseniz ici cig kalir.
  • Pisirdikten sonra sogumasini bekleyin ve oyle cikarin. Sogumasini beklemezseniz hem tepsiden zor kaldirirsiniz, hemde parcalayabilirsiniz.
  • Bezeyi yumurtanin sadece beyaziyla yaptigimiz icin ben genelde yumurta beyazinin kullanilmadigi tariflerde yumurta beyazini atmamak icin yapiyorum. Eger bir tane yumurta akiniz varsa bir cay bardagi seker kullanin. Miktari arttirip azaltmaniz mumkun.
  • Benim bezelerim pembe oldular cunku icine bir damla gida boyasi kattim. Sizde dilerseniz gida boyasiyla bezelerinizi renklendirebilirsiniz. Icine cikolata damlalari katabilirsiniz. Uzerine findik, ceviz, antep fistigi vs dokerek susleyebilirsiniz.
  • Bazi tariflerde pisirildigini gordum. Benim tarifim sadece cok kuvvetli ciprmaniza bagli.
  • Kivamini tutturamayan arkadaslardan iletiler aldigim icin kucuk bir ekleme yapmak istiyorum. Eger tutturamiyorsaniz icine bir yemek kasigindan biraz daha az nisasta koyup katilasana kadar cirpin.
Afiyet olsun...
 

 

 
Yine bir misafir masasiyla kapanisi yapalim. Diger yayinda gorusmek uzere...
 
 

4 yorum:

  1. Ellerine saglik abla ilk kez gordum bu tarifi en yakin zmnda denicem

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sagol canim. Guzel oluyor. Yapinca yaz tecrubeni. Kolay gelsin simdiden...

      Sil
  2. Guler abla ya ben yaptim 15 dk cirpmama ragmen kati olmadi tepsiye dokunce pasta hamuru gibi yayildi:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canim az cirpmissindir. Ben en az 10-15 dakika yazmistim. Mikserin hizina gore degisebilir. Zaten ozellikle belirtmistim ne kadar cok cirparsaniz o kadar katilasir diye. Katilasana kadar surekli en yuksek hizda iyice cirp. Hafif yayilmasi normal. Cok yayilmamali. Zor bir tariftir ilk yapista tutturamaman normal yeniden denersin. Uzuldum simdi :(((

      Sil