1 Ağustos 2013 Perşembe

Taze Domates Soslu Makarna

 
 
Hem Ramazan ayinin bereketinden yararlanmak, hemde Amerika'lilara kulturumuzu tanitmak amaciyla bu seneki iftar davetlerimizi de elimizden geldigince dolu dolu gecirmeye calistik. Gecen haftalarda iftar icin esimin okulundan Amerika'li bir ogretmen arkadasini davet etmistik ancak kendisi esime "surekli esin bize yemek yapiyor biz yiyoruz, hem bebegi var, simdi ben yapmak istiyorum, siz bize gelin" demesi uzerine davete icabet edip gitmistik. Iyiki gitmisiz hem bu muthis aileyi daha yakindan tanima firsati bulduk, hemde bu muthis lezzetle tanismis olduk. Burada yediklerimize dikkat etmemiz gerekiyor. Sagolsun Amerika'lilar bu konularda cok ama cok hassas ve saygililar. Biz onlara yiyebilecegimiz urunleri yazdik onlarda ona gore yemek hazirladilar. Her neyse gelgelelim bizim icin hazirladiklari, esimin ve benim cok begenerek yedigimiz bu muthis soslu makarnayla sizleri tanistirmaya. Acikcasi ben bu kadar lezzetli bir yemek beklemiyordum. Cok ama cok pratik, bir o kadar da lezzetli, misafirleriniz icin cok rahat yapabileceginiz bu muthis makarna tarifine hic lafi uzatmadan biran once gecmek istiyorum.
 
Malzemeler
  • Istediginiz 1 paket makarna (Orjinal tarifinde spaghetti oldugundan bende onu kullandim)
  • 2 adet orta boy domates
  • 2-3 dis sarimsak
  • Maydanoz
  • Reyhan
  • Siviyag
  • Tuz, karabiber
  • Makarnayi kaynatmak icin su
Yapilisi
 
Oncelikle makarnanizi tuzlu suda haslayin. Bir taraftanda makarnanizin sosunu hazirlayin. Sos icin ise; domatesleri ve sarimsaklari blendirdan iyice gecirin. Maydanoz ve eger taze reyhan kullanacaksaniz reyhan yapraklarini ince ince dograyip sarimsakli domatesli karisima ekleyin. Ben kuru reyhan oldugundan kurusunu kullandim.  Siviyag, tuz ve karabiberini de ekleyip karistirin. Haslanmis makarnanin suyunu suzun ve makarnanin uzerine hazirladiginiz sosu dokup iyice karistirin. Iste nefis makarnaniz hazir. Afiyet olsun.
 
 
 
Bazi Tavsiyeler
  • Makarna sosunu pisirmiyoruz. Isin puf noktasi ve pratikligi zaten burada. Makarnayi sicak sicak suzup hemen sosla karistirdigimiz icin sos sicaktan pismis bir hal aliyor zaten.
  • Bu tarifi yanina kofte veya kizarmis tavuk ile  misafirlerinize rahatlikla yapabilirsiniz.
  • Makarnanizi haslarken haslama suyuna birazcik siviyag atarsaniz makarnanin birbirine yapismasini onlemis olursunuz.
  • Sicak sicak servis yapin.




3 yorum:

  1. Ellerine saglık eve gider gitmez denicem

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tamam canim denedikten sonra yorumunu bekliyorum :)))

      Sil
    2. Tamam canim denedikten sonra yorumunu bekliyorum :)))

      Sil