18 Kasım 2013 Pazartesi

BISKREM


Uzunca bir aradan sonra yeniden herkese merhabalar!! Bilgisayarima virus girdiginden uzun zamandir bloga birseyler yazamiyordum. Gerci hala problemi cozulmus degil. Bugunku tarifimi de sevgili esimin bilgisayarindan yaziyorum. Artik daha fazla dayanamadim ve muthis bir tarifle geri dondum. Tarifim yine ablamin lise defterine ait enfes bir kurabiye tarifi. Yapmanizi siddetle oneriyorum cunku suana kadar yiyipte begenmeyen kimse olmadi. Gelelim sadede!!..
 
Malzemeler
  • 2 stick (230 gr) tereyagi veya margarin
  • 3 su bardagi un
  • 1 cay bardagi toz seker
  • 1 adet kabartma tozu
  • 1 adet yumurta
  • Cikolata veya nutella (ici icin)
  • Misir gevregi (cereal)
Yapilisi
Oda yumusakligindaki tereyagi, un, seker, kabartma tozu ve yumurtayi yogurma kabina alarak kurabiye hamurunu guzelce yogurun.
 
 
Daha sonra hamurumuzdan ceviz buyuklugunde yada istedigimiz buyuklukte parcalar kopararak elimizde yuvarlayalim ve yassi hale getirerek icerisine nutella yada cikolata koyalim. Ikiside olur ancak ben nutellayi daha cok yakistiriyorum.
 
 
 

Daha sonra kurabiyemizi kapatiyoruz ve misir gevregimize (cereal) batiriyoruz. Batirmadan once misir gevregini elimizle biraz ufalar gibi kiralim.
 
 
 
Butun hamurumuzu bu sekilde isleme tabi tuttuktan sonra 350 F- 175°'de uzerleri hafif kizarana kadar pisiriyoruz.
 
 
Iste kurabiyelerimiz hazir. Afiyet olsun!!
 
 
 
Bazi Tavsiyeler
  • Amerika'da bir stick tereyagi 113 gr oldugundan ben yukaridaki malzemeler kismina Turkiye'deki arkadaslar icin 230 gr yazdim. Siz 250 gr lik margarin yada tereyagida kullanabilirsiniz. Hamurunuz cok yumusak olursa biraz daha un ekleyebilirsiniz.
  • Kurabiyelerinizi yapip soguttuktan sonra buzluga kaldirip istediginiz zaman cikarip afiyetle yiyebilirsiniz. Ilk gun yaptiginiz tazeligini ve gevrekligini koruyacaktir. Ansizin gelen misafirinize ikram edebilmeniz acisindan bu cok onemli bence.
  • Yukarida da belirttigim gibi icerisine ister cikolata isterseniz nutella yada sarelle kullanabilirsiniz. Eger cikolata kullanacaksaniz yukaridaki fotograftada goruldugu gibi cikolatayi sadece ikiye bolerek koyabilirsiniz. Firinin isisiyla cikolata ereyecegi icin sikinti olmayacaktir.
Kapanisimizi yine bir misafir masasiyla yapalim isterseniz!!

Diger tariflerde gorusmek uzere...






 

5 yorum:

  1. Ben bu tarifi cok sevdim:) en kısa zamanda denicem...
    Ellerine saglık canım! Sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canim begenmene sevindim. Kesinlikle denemeni tavsiye ederim. Yalniz dikkat bagimlilik yapabilir :))) Sevgiler canim!..

      Sil
  2. Daha yeni firsat oldu bakmaya.. Tesekkurler Gulercim..
    Kuaybe

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim Kuaybe'cim!! Kolay gelsin simdiden..

      Sil
  3. Ellerine saglik gulum harika gorunuyr en kisa zamanda deneyecegim😋

    YanıtlaSil